星期五, 7月 04, 2008

一些回應 (大跌市有什麼得著)

小興-kk: 先生, 你講出左個重點 - 跌市時的心理質素. 其實現時也是磨練心理的一個好時機. 如果能夠克服難關, 比起在股市賺錢更有價值. 也是難能可貴的.

筆者回應: 投資EQ要靠大跌市, 甚至持續的跌市去磨練出來. 大升市賺的錢, 固然係好, 但一個風浪打到來, 可能失去大部分的盈利, 所謂避得一時, 避唔到一世. 俾你避到亞洲金融風暴, 可能避唔到911恐怖襲擊, 俾你連911都避到, 可能又避唔到沙士. 俾你咁叻仔避晒亞洲金融風暴, 911, 沙士, 次按等風暴, 邊個可以拍心口保證一定避到下一個股市風暴? 風暴永遠都有機會隨時以唔同的形式, 因著唔同的事件而出現, 如何避得晒?

但另一方面, 大跌市磨練出來的勇氣, 心理質素, 和投資EQ, 卻是沒有風暴可以打沉的. 風暴最多令到個股市大跌, 但如果你連持股股價大跌都唔驚, 風暴對你仲有什麼影響力和威力? 風暴只會令你的意志更堅定, 所謂百煉成鋼.

無名士: i'm now 95% holding stock and my stock price drop 10% above and loss in 120K la....it is really crazy and make mad for me....however, i feel more comfortable when you write this passage. thanks

筆者回應: 股價升升跌跌好平常, 你持有一間公司的股票, 就成為呢間公司的股東. 如果你持有一間公司1%的股權, 就可以分享和收取間公司1%的派息, 呢個權利唔會因為股價下跌而改變. 所以, 應該在意係間公司未來的盈利前景以及經營效益, 不過, 唔係只睇一兩年, 因為大圍經濟循環有起有落, 優秀企業在風浪過後仍然會重新啟動賺錢機器. 所以, 最重要係持有什麼公司的股票以及用什麼價錢進場.


r : 我同你差唔多,接近9成持股。手上持有的多是中資金融、匯豐銀行及思捷,對佢地既管理及業積都好有信心

筆者回應:如果手上持有的是自己有信心和能夠為股東賺取盈利的公司, 100%持股仍然可以安枕無憂, 睡得甜美.

A HSBC shareholder : Even though the blogmates still have money, it is advisable not to further invest at this moment. Some stocks (eg. 005) are cheap, but not un-reasonably cheap yet.


筆者回應: 無人可以準備預測股價的高低位和走勢, 但估計一間公司的價值或者衡量一間公司股價平或貴, 相對來講, 比較容易一點, 把握也大一點.


台灣yahoo: http://tw.myblog.yahoo.com/mr-market/
新浪Sina: http://graham_choi2003.mysinablog.com/
香港yahoo: http://hk.myblog.yahoo.com/mr-market/

10 則留言:

  1. 自己買股票心安理得

    不過話時話,我最不滿反而係MPF.

    年頭21000點時我轉了Hong Kong & China Equity. 當時個 fund market value 係295K. 半年之後而家得番260K. 唔計我供了半年都唔見了10幾percent.

    我地幾時可以自己決定MPF provider? 好多人既將來原來唔係握在自己手中.

    回覆刪除
  2. Mr. Market,

    I have started reading your blog 3 months ago and
    I really like your investment strategy and your attitude toward the down market recently.
    Any comments on 3968 and 1398? Their Profit growth is very significant in 2008.

    回覆刪除
  3. 回應ngkf: 我的公積金100%選擇money market fund.

    回應kalubee : 我有留意3968, 1398, 998等國內銀行最近發的盈喜預告, 需要進一步研究盈利大增的原因, 高增長是否可以持續. 當然, 我對國內銀行的前景係樂觀的.

    回覆刪除
  4. 拜讀先生兩本大作, 其中一些觀點我很認同. 例如你對在跌市中cash is king的觀點我以前不曾以這個角度去看. 但於先生偏好銀行及保險股我未能理解.

    我自己的投資組合則圍繞四大類: 銀行, 保險, 資源石化及地產. 其中銀行及保險股亦仿效先生之模式. 其餘只作長線投機.

    回覆刪除
  5. 先生,

    公積金唔洗員工自己供,咁又OK. 我地MPF 要自己供,尤其是我公司用一些手段,名義上公司有供,實際都係我地自己供公司個份.一個月兩千都係自己來.

    所以個performance 咁差仲要比commission, 仲無得轉會真係痛上痛.

    不過有時有迷失既時間看看先生同blog 友既大作有種 We are not alone 既感覺

    回覆刪除
  6. 每每跌市時, 都不免心慌慌...
    但睇了先生的 blog 後, 又有如加了油,
    多謝先生給我地的加油 !!!

    我地一定會捱得過一個又一個的風暴的.

    回覆刪除
  7. 回應無名士: 多謝你俾面睇筆者的作品. 至於投資組合的喜好, 我認為係非常個人化和主觀的事情, 沒有model answer. 只要自己了解和有信心, 集中某些行業甚至某些公司, 我認為問題唔大.

    回應ngkf: 非常感激你對我的BLOG的支持, 好歡迎你的留言和意見. 用自己的錢被逼供一些表現唔好的基金, 仲要俾昂貴的管理費, 的確唔抵.

    回應ee: 跌市唔使驚, 買錯公司就真係需要驚, 如果連有無買錯都唔肯定, 就更加要驚.

    回覆刪除
  8. 正如樓上ngkf說...不能選擇MPF provider,眼見performance差,還要付commission...真的有些不快

    現在..正就是面對如先生所說..
    心理質素的考驗, 尤其對投資新手來說..小弟投資經歷尚淺...
    也未經歷過大風暴
    看見大跌市..現金暫時又不多,持有股票又跌..心裡的確有點不好受. 但也對持有股票有信心. 或許, 我還需要更多考驗
    不但在投資上,甚至在整個人生上也需要更多考驗, 磨練

    回覆刪除
  9. Mr. Market:

    2888 dropped to $21X today.
    Did you buy more?

    回覆刪除
  10. 回應Raymond : 大跌市並非壞事, 經歷過後希望你能更上一層.

    回應無名士: 今個月的資金已經用完, 等出糧吧.

    回覆刪除